Dette kurset passer for alle som ønsker en nærmere forståelse for markedsføringsfaget. Enten du er gründer av et oppstartsselskap, prosjektleder i en større bedrift eller bare er nysgjerrig på markedsføringsrollen, så er dette kurset for deg.

Å være synlig i digitale kanaler er helt nødvendig for enhver bedrift. De fleste kjøpsprosesser starter nemlig på nett. Dette kurset tar for seg det grunnleggende du bør kunne om digital markedsføring og passer til alle bransjer.

Kurset er spillbasert, og kan tas hvor som helst og når som helst. Kurset er interaktivt da du møter på ulike oppgaver som må bestås for å komme videre i kurset. Du møter på virkelighetsnære situasjoner hvor du samhandler med digitale karakterer for å løse ulike problemstillinger.


Læringsmål:

Deltakeren skal få kjennskap til:

  • Hvordan kartlegge markedet ved hjelp av markedsundersøkelser
  • Hvordan sette opp en plan for ulike markedsaktiviteter
  • Hvordan kundens behov og atferd påvirker kjøpsprosessen
  • Hvordan markedssegmentering kan bidra til å nå ut til forskjellige kunder
  • Hvordan nå ut til målgruppen ved hjelp av digital markedsføring
  • Hva søkemotoroptimalisering (SEO) og pay-per-click (PPC) er
  • Hvordan sosiale medier brukes i markedsføringen
  • Viktigheten av regler og retningslinjer (GDRP)


Kursinnhold:

  • Markedsplan og -undersøkelser
  • Kundeatferd og -segmentering
  • Markedssegmentering
  • Digital markedsføring
  • Sosiale medier
  • GDPR


Gjennomføring:

Kurset gjennomføres via app på telefon eller nettbrett, og kan også gjennomføres på PC/Mac. Man har tilgang til kurset i 12 måneder fra bestillingsdato.

Pris:

Ved større bestillinger, ta kontakt!


Trenger du eller dine ansatte å lære mer om digital markedsføring? Da er dette kurset.

“Et generasjonsskifte står for døren. Kundene fremstår i dag som mer kunnskapsrike og fremfor alt mer bevisste enn tidligere”